شراب بنوشید تا ایمن شوید

ساخت وبلاگ

موضوعات وب

آخرین مطالب

امکانات وب

کد پیغام خوش آمدگویی

وصیت شهدا

در یافت کد این اهنگ
ascript');e.setAttribute('src','http://www.afsaran.ir/a_js/afs_bookmarklet.js');document.body.appendChild(e);})())"> این صفحه را به اشتراک بگذارید

 شبکه "من و تو" که پیش از این به صورت غیر مستقیم و در قالب انتشار اخبار و برنامه هایی مثل "بفرمایید شام" مشروب خواری را ترویج می کرد این بار بی پرده، بینندگانش را به خوردن شراب تشویق کرد.

این شبکه در یکی از برنامه هایش به بهانه بیان خواص نوشیدنی ها به ترویج و تبلیغ آشکار مشروبات الکلی پرداخت و گفت: «محققان گفته اند اگر در طی روز یک لیوان شراب قرمز بخورید احتمالا در برابر سرطان و بیماری های قلبی و همچنین چربی خون ایمن می شوید!»
در حالی شبکه من و تو به نقل از محققان -که البته نامی از آنها و مرکز تحقیقی شان نبرد- تاثیر مثبت احتمالی برای مشروب خواری ذکر کرده است که به گواهی تحقیقات قطعی علمی، الکل بر همه بدن به ویژه دستگاه گوارش، زیان می رساند، فشار خون را بالا می برد، ضربان قلب را زیاد و تنفس را مشکل می کند. موجب بروز "گاستریت" که سبب خونریزی شدید معده است و هم باعث به وجود آمدن "سیروز" یا تشمع کبدی که خطر مرگ را به همراه دارد، می شود. الکل با بروز سل ارتباط زیادی دارد. آمار تلفات بیمارستان کوت شیکاگو، نشان می دهد که از 3422 نفری که به علت بیماری سل مرده اند، 49% شراب خوار افراطی و 34 % معتاد به الکل بوده اند. کمپانی های بیمه عمر می گویند که با تجربه دریافته ایم که عمر معتادان به الکل از 25 تا 35 سال کمتر است.
طبق آمارهای اخیر نشریه فرانسوی، الکل در فرانسه در هر 26 دقیقه یک نفر را می کشد و در سال 1962، 14194 نفر، تنها به جهت تشمع کبدی (سیروز)، که بیماری مبتلایان به الکل است، مرده اند. به این ارقام می توان مرگهایی را که به ظاهر عنوان های دیگری دارند، اما در واقع علت اصلی وقوعشان الکل است، افزود. مثلاً 80 درصد سرطان های مسری، 75 درصد حوادث رانندگی، 3 درصد حوادث کار بر اثر مصرف الکل پیش آمده اند.
امروزه معلوم شده است که الکل یک محرک مرکزی مغزی نیست بلکه تضعیف کننده (دپرسور) آن است و حتی با مقدار متوسط موجب تخریب شعور می شود. الکلیسم مزمن باعث "ایدیوپاتیک" می شود که یک نارسایی قلبی است و بیماران الکلی به تدریج بدان دچار می شوند، فشار وریدی گردن بالا می رود، کبد بزرگ می شود و کم کم آسیت و در پی آن خیز پاها بروز می کند، گاهی علت بروز این عارضه نقص متابولیسم و در واقع یک سوء تغذیه است که غالب بیماران الکلی بدان دچارند.
شبکه من و تو که تلاش می کرد غیر مستقیم فرهنگ غرب را به ایرانیان دیکته کند، اکنون با تغییر رویکرد، اهدافش را آشکارتر و با ملاحظه کمتری بیان می کند.
می دانید چرا شراب حرام است؟

شراب,خوردن شراب



علاوه بر آیات و روایات امروزه از نظر علمی نیز مضرات مصرف مواد الکلی به اثبات رسیده است. دانشمندان به این واقعیت اعتراف داشته‏اند که از جمله آثار زیان بخش شراب، پیامد سویی است که روی مغز و عقل می‏گذارد و آن را از کار می‏اندازد. روشن است که با از بین رفتن عقل، پرده شرم و حیا دریده می‏شود. در نتیجه میدان به دست غرایز حیوانی می‏افتد. انسان به صورت حیوانی وحشی و لجام گسیخته درمی‏آید.
نوشابه‏ های الکلی پس از استفاده سریعاً جذب خون می‏شود . خون در مسیر خود مغز را بی نصیب نمی‏گذارد، در نتیجه عمل سلسله اعصاب رو به ضعف می‏رود و خویشتن داری که ارادی و منشأ شرم و حیا در انسان و مانع از بروز کارهای زشت است، از دست می‏رود.
همانطور که امام رضا علیه السلام فرمودند: خدا شراب را بدان جهت حرام کرد که مایه فساد و بازداشتن عقل از درک حقایق و از بین بردن شرم و حیا است.
مشروبات الکلی به پنج دلیل از محرّمات شمرده می شود:
دلیل اول - کتاب (قرآن)
در قرآن کریم آیات فراوانی وجود دارد که حرمت مشروبات الکلی را به زبان کنایه و یا موردی بیان می کند، ولی ما به صریح ترین آنها می پردازیم:
1ـ «انّما الخمر و المیسر و الانصاب و الازلام رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه لعلکم تفلحون؛ (مائده (5) آیه 90)
تحقیقاً شراب و انواع قمار و بت پرستی و یا سنگ هایی که برای قربانی نصب شده و چوبه های قرعه (برای کشف امور غیبی)، پلیدی از کارهای شیطان است، از آن دوری گزینید، شاید رستگار شوید.»
2ـ «انما یرید الشّیطان ان یوقع بینکم العداوة و البغضاء فی الخمر و المیسر...؛ (مائده (5) آیه 91) شیطان می خواهد کینه توزی و دشمنی را از طریق شراب و قمار در میان شما بیفکند و تضادهای داخلی را تشدید نماید و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد، آیا باز هم دست از آن بر نمی دارید.»
3ـ «یسئلونک عن الخمر و المیسر قل فیهما اثم کبیر و منافع للناس و اثمهما اکبر من نفعهما؛ (بقره (2) آیه 219)
تو را از شراب و قمار می پرسند، بگو: در آن دو گناهی بزرگ است و سودهایی برای مردم و گناهشان از سودشان بیشتر است.»
به اجماع فقهای شیعه و سنّی، شراب، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینی مشروبات را حتی به نام دارو نیز تجویز نمی کنند، چرا که خداوند متعال شفایی در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامی برای شراب خوار اجرای حد شرعی (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده اند
دلیل دوم - احادیث نبوی و علوی (سنت)
در مجامع شیعه و سنّی، این حدیث معروف است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ده گروه را لعنت کرده است که به گونه مستقیم یا غیر مستقیم در شراب سازی دخالت دارند: 1 - کسی که درخت انگور را به نیت شراب غرس کند؛ 2 - آن که بدین قصد از درخت تاک پاسداری نماید؛ 3 - خریدار مشروبات؛ 4 - فروشنده آن؛ 5 - کسی که می نوشد؛ 6 - کاسبی که از شراب فروشی پولی به دست می آورد؛ 7 - فشار دهنده انگور به انگیزه ساختن شراب؛ 8 - افرادی که مشروبات را حمل و نقل می کنند؛ 9 - تحویل گیرنده آن؛ 10 - ساقی یا کسی که شراب برای دیگری می برد. ( فروع کافی، چاپ جدید، ج 6، ص 430 – 429)
در اسلام هیچ گناهی تا این حد نکوهیده نشده است. پیامبر (صلی الله علیه و آله) به حضرت علی (علیه السلام) فرمود: «اگر همه گناهان را در خانه ای جمع کنند، کلید آن شراب است.» ( وسائل الشیعه، ج 17، ص 271)
امام علی (علیه السلام) می فرماید: «خداوند شراب و می گساری را برای سلامت عقل حرام کرده است.» ( نهج البلاغه، حکمت 252)
امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: «اگر کسی دخترش را به شراب خوار بدهد مانند این است که او را در آتش انداخته است.» (وسائل الشیعه، ج 17، ص 249)
نوشاب‏ه های الکلی پس از استفاده سریعاً جذب خون می‏شود . خون در مسیر خود مغز را بی نصیب نمی‏ گذارد، در نتیجه عمل سلسله اعصاب رو به ضعف می ‏رود و خویشتن داری که ارادی و منشأ شرم و حیا در انسان و مانع از بروز کارهای زشت است، از دست می‏ رود
دلیل سوم - عقل
برخی از عقلای جهان به خصوص پزشکان متعهد بر اساس موازین عقلی و علمی و بلکه مشاهدات حسی معتقدند الکلِ مسکِر انسان را از حالت عادی خارج می سازد و برای مدت زمانی او را در مستی و بی خبری نگه می دارد و در این حالت هرگونه عمل خطرناک و یا شرم آوری از وی امکان صدور می یابد.
دلیل چهارم - اجماع
به اجماع فقهای شیعه و سنّی، شراب، نجس و حرمت آن محرز است. اکثر عالمان دینی مشروبات را حتی به نام دارو نیز تجویز نمی کنند، چرا که خداوند متعال شفایی در حرام قرار نداده است. تمام فقیهان اسلامی برای شراب خوار اجرای حد شرعی (هشتاد ضربه شلاق) را واجب نموده اند.
دلیل پنجم - علوم طبیعی (علم پزشکی)
(منظور از علوم طبیعی، استنتاجاتی است که متفکران از آن دارند. هنگامی که علم خطرات و مضرّات شراب را کشف می کند، عقل حرمت آن را اعلام می دارد.)
از نظر علم پزشکی نیز حرمت شراب، محرز است، زیرا کتاب های متعددی درباره زیان های آن از سوی پزشکان دل سوز نوشته شده است.

شراب در قرآن مطلقاً حرام نشده، به فایده‌هایی از آن نیز تصریح شده است؟ این ادعا را حتی مسلمانان عرب‌‌زبان نیز مطرح و شایع می‌کنند، آیا چنین است؟

همان‌طور که اشاره نموده‌اید، این ادعا هم زمان با ایران، در میان سایر مسلمانان در کشورهای عربی و ترکیه نیز شایع شده است و همین امر نشان می‌دهد که برای تهاجم فرهنگی و اشاعه‌ی فساد و فحشا در میان مسلمانان، اقدامات هدفدار و سازماندهی شده‌ای صورت می‌پذیرد.
کسانی که بر این ادعا بوده و یا آن را مطرح و ترویج می‌کنند، معمولاً از سه گروه خارج نیستند: الف – افراد ناآگاه به اسلام، قرآن و احکلام. ب – افرادی که به جای تلاش برای تطبیق خود با اسلام، سعی می‌نمایند اسلام و قرآن را با امیال نفسانی خود تطبیق و وفق داده و برای خطاهای خود توجیه قرآنی نیز بیاورند. ج – افرادی که به صورت سازماندهی شده در ایجاد انحراف از اسلام و قرآن در اذهان عمومی تلاش می‌نمایند. دقت شود که معمولاً هر سه گروه اعتقادات و تقیدات محکمی نداشته و اساساً کاری با اسلام، قرآن و احکام ندارند، اما هر سه گروه [در توجیه اغلب انحرافات] به آیات قرآن کریم استناد می‌کنند(؟!)

...
نویسنده : مجتبی اسمعیل زاده ساروکلایی بازدید : 106 تاريخ : 25 اسفند 1392 ساعت: 9:50

نظر سنجی

آیا تیم اقتصادی و فرهنگی دولت قادر به تحقق خواسته های رهبری می باشند؟

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :

close
تبلیغات در اینترنت